Teori 1 Dajjal adalah suatu bentuk Ideologi Dajjal Raja Konspirasi Dunia

“Pada suatu hari ia berlayar dengan beberapa orang dari kabilah Lakhm dan Judham. Setelah berlayar sebulan lamanya, mereka mendarat di sebuah pulau, dimana mereka berjumpa untuk pertama kali dengan seekor makhluk yang aneh, yang menamakan dirinya Jassassh (makna aslinya mata-mata). Jassasah memberitahukan kepada mereka tentang seorang laki-laki yang tinggal dalam Gereja. Kemudian mereka mengunjungi orang itu dalam Gereja, yang nampak seperti raksasa, yang tangannya diikat pada lehernya, dan kakinya diikat dengan rantai, dari lutut hingga mata-kaki. Mereka bercakap-cakap dengan orang ini, yang tiba-tiba ia bertanya kepada mereka tentang Nabi SAW, dan ia mengakhiri percakapannya dengan ucapan: ‘Aku adalah Masihid Dajjal, dan aku berharap semoga aku segera dibebaskan, lalu aku dapat menjelajahi seluruh dunia, kecuali Makkah dan Madinah“.


Kejadian-kejadian lain yang diceritakan dalam Hadits ini, semuanya menguatkan pendapat bahwa ini terjadi dalam ru’yah. Misalnya, siapakah yang mengikat tangan Dajjal pada lehernya? Siapakah yang mengikat kakinya dengan rantai? Bolehkah kami mengira bahwa Dajjal dilahirkan dalam keadaan demikian? Mengapa jassasah tidak melepas rantai Dajjal? Segala persoalan yang rumit ini hanya dapat dipecahkan apabila kami menganggap ceritera ini berasal dari ru’yah Tamim Dari.

Segala sesuatu yang diketahui oleh Nabi Suci yang berhubungan dengan masalah ini juga berlandaskan ru’yah. Allah tak pernah membawa beliau ke sebuah pulau, dan menyuruh beliau melihat Dajjal dengan mata-kepala sendiri. Sebaliknya, hanya melalui ru’yah sajalah, beliau melihat sifat-sifat Dajjal. Beliau menyajikan ru’yah Tamim Dari ini, sekadar untuk memperkuat apa yang diketahui oleh beliau dalam ru’yah sebagaimana beliau menceritakan juga impian para Sahabat lainnya. Hadits ini memberi petunjuk kepada kita, di mana tempat-tinggal Dajjal :

Dua catatan tersebut di atas memberi petunjuk seterang-terangnya akan tempat-tinggal Dajjal. Sudah terang bahwa Eropa didiami pula oleh bangsa-bangsa lain, tetapi bangsa Inggeris mempunyai kekuasaan dan kebesaran yang tak pernah jatuh di tangan bangsa lain di benua itu. Itulah sebabnya mengapa benua Barat disebutkan secara khusus sebagai tempat-tinggal Dajjal.

MASIHI DAJJAL…. kepalanya adalah komputer… hatinya internet… tangannya ialah, orang orang yg hatinya kotor yg masukkan benda yg bukan bukan menyebabkan org yang baca pun jadi bermusuhan sesama sendiri, fitnah berleluasa.. nak tengok filem lucah..? taip aje… rasa rasanya ramai yg susah hati kalau takde internet… facebook bebb.. bertuhankan dajjal.. huh.. aku berhubung ni pun menggunakan tangan kanannya… ape boleh buat.. ade ke sesiapa yang boleh bunuh dajjal..?? mungkin bencana alam mcm yang pernah terjadi sblm nie.. atau batu meteor dari langit menyebabkan internet satu dunia terputus… PESAN RASULULLAH S.A.W.. BERHATI HATI DGN FITNAH DAJJAL.. (berhati hati dgn internet, boleh datang rasa benci, marah, menyampah, fitnah menfitnah, musuh sesama islam, boleh mendorong org melakukan maksiat, zina, dan macam2 lahh… cuba bayangkan dunia tanpa internet.. aman bebbb..!! fokus pada family jerr.. konfom solat tak tinggal.. mana taknye, duduk kat rumah jer boring la… solat lerr… nie ade internet boleh main game, game online pulak tu.. perghtt!! lekaaa dibuatnyeee!! tuan tuan.. saya bercakap mengikut logik… tuan2 renungkanlah sejenak… ini pendapat sayalah… tuan2 nak tau pasal yaajud maajud..???

hmm.. rasa rasanya ramai yg tak setuju dgn ape yg saya cakap kat atas nie… mmg itulah yang dia nak.!! dia nak orang taktau yg dia tu dajjal..!! supaaayaa orang boleh terus lekaa.!! mesti ada yg komen “tapi internet pun ade jugak bawak kebaikan”… soalannya berapa banyak kebaikan dan berapa banyak keburukan..?? pernah tak tuan/puan mengeluarkan komen yg menyebabkan orang lain terasa hati..? pernah tak tuan/puan terasa iri hati atau benci bila melihat komen2 orang di laman sosial..? disebabkan internet family pun boleh jadi renggang baiii…!! jgn memain wooo… aku dapat tau ni pun melalui ilham… tak salah nak main internet… tapi hati hati lahh… yg ada suami/isteri atau anak tu jaga baik baik.. jgn asik nak mentenet ajer… mana yg kaki game tu slow2 lah sikit.. ckp time gilah solat.. jgn dikhayalkan hati dan fikiran tu… kepada blogger tu cukup2lah menfitnah orang… kalau boleh sampaikanlah risalah aku nie kat org ramai… sbb aku tengok org komen pasal dajjal nie mengarut sangat dah… dah macam cerita ultraman pun ade.. baca hadis dan alquran tu biarlah berguru, sbb ape yang ade sekarang takde pada zaman dulu, jadi banyaklah ayat ayat kiasan.. supaya orang memikirkannya…